söndag 25 mars 2012

En lång dag.

Först var det jobb, och direkt efter hoppade jag i finkläderna och skulle promenera till festplatsen. När jag var klar att gå ser jag att snön vräker ner. Jättekul verkligen, håret skulle förstöras och sminket skulle inte se helt klokt ut. Efter ca 20 minuters promenad var jag äntligen framme. 17 tjejer, inga killar var inbjudna.
Det var en "Hylla kvinnan" tema på festen, med bilder på karlar på väggen. Efter knytkalaset med diverse godsaker kom en tjej för ett "homeparty" och stämningen blev fnissig.
Mitt i alltihopa fick jag ett sms av chefen, där han bla påminde om att inte glömma ställa om klockan. Det hade jag naturligtvis helt glömt bort, och nu sitter jag här kl 09 och för kroppen är kl 08. Jag måste nämligen jobba idag, och trots att jag inte drack så särskillt mycket är jag galet trött, och något säger mig att den här dagen kommer att bli lång.
Ja ja, om 10 timmar är jag hemma igen.

Inga kommentarer: