söndag 26 december 2010

Julafton i bilder

Granen hemma hos mamma och pappa. Julklapparna fick vänta tills kvällen efter vi träffat släkten.

Kallaste julafton på länge. Vi besökte gravarna och fick i princip springa till och från bilen eftersom det var så kallt ute.

Morbror och hans fru hade bokat en hembyggdsgård för oss att vistas i. ca 30 personer, släkten med allas respektive med deras familjer.

Himla fint ställe.





Det syns att våran släkt gillar att använda Fjällräven jackorna :p På andra hängaren bakom hängde fler Fjällräven.


Mycket mat på borden.


Kvällens charmörer som är kusiner.


De minsta fick sina julklappar under kvällen och när festligheterna var slut fortsatte vi hemma. Jag fick en locktång, fickpengar till utlandresan vi ska göra till sommaren, presentkort, inredningsgrejjor och lite annat smått och gott.





Hur firade ni?

6 kommentarer:

Sanna sa...

Fina jul bilder! :-)Mysigt!
Jag fick mig ett gott skratt när jag såg fjällräven jackorna. Vi hade 15 gäster, 9 av dom kom med fjällräven hos oss. haha
Tänk! Jackor för 45000:- :-S

God fortsättning! :-)

Camilla sa...

Sanna: Ja visst är dessa jackor bra, speciellt när det var -25 grader på julafton hos oss. Då värmde det bra :)

Sanna sa...

Ja oja! Den varmaste jacka jag haft. Men den börjar bli lite "platt" :-(

Camilla sa...

Sanna: det börjar min med.Den har 12 år på nacken nu :)

Sanna sa...

OJ! Min har bara 4 :-S

Camilla sa...

Sanna: Mmm men den är alldeles lagom för att gå på stan med. Den brukar ju vara lite för varm annars för sånt...