torsdag 30 september 2010

målaroutfit


Har precis kommit innanför dörren, efter att ha gått en promenad i det fina vädret. Men nu är det gamla mys byxor och Andreas slitna tshirt som gäller när det ska målas. Ska alldeles strax gå iväg och måla andra varvet.

Mysbyxorna är väl använda, speciellt under perioden då ledvärken var som värst. Då kunde jag inte ens ta på mig sockarna själv och heller inte knäppa ett par byxor.

Under senaste skovet var jag utomhus endast en gång på 6 veckor, oh då för att åka på akuten, och att jag nu kan ta en långpromenad och måla ett bord är något man inte ska ta för givet.
Att bara kliva upp ur sängen är ju en självklarhet för de flesta, men när man inte ens kan göra det blir man tacksam när de första få framstegen sker.

När man är sjuk känner man sig ynklig och känslan man får när man lyckades gå till toaletten utan att behöva använda kryckor är storslagen.
Så att jag nu kan måla ett bord är egentligen en ganska stor grejj!!

1 kommentar:

Anna sa...

Underbart för dig! Glad för din skull!