torsdag 23 februari 2012

En prinsessa är född

En vanlig dag att vakna upp till, tills man slog på datorn och såg Aftonbladets förstasida. Efter mycket spekulation så blev det så äntligen verklighet. Sverige har fått en framtida tronföljare, och nu väntar en lång tid med drottningstyre i detta avlånga land.
På Aftonbladet har man kunnat skriva in sina gissningar, jag gissade; flicka, 51 cm, 3350 gram och 24 februari. Jag var inte helt fel ute, då flickebarnet var 51 cm lång, 3280 gram o ch född den 23/2.
Imorgon, som också är kronprinsessparets förlovningsdag får vi veta vad den lilla prinsessflickan ska heta. Själv tror jag, Astrid, Alice, Josephine,Lovisa och Lilian är starka kandidater.
Prins Daniels kommentar "Mina känslor är all over the place", kommer bli historiskt!!

4 kommentarer:

Anna sa...

Diggar du kungafamiljen eller? ;)

Camilla sa...

Anna: jag gillar V&D :p Som dom fått kämpa för sin kärlek...tur att tidern förändras...

Anna sa...

Hehe ok :) Ja helt rätt att dom ska få vara tillsammans och jag blev även "glad" att dom valde ett lite mer eget namn till flickan och inte nåt gammalt och fult bara för att man kanske "borde" ;) Det visar att dom är mänskliga med egen smak!

Camilla sa...

Anna: Efter ett tag blev namnet fint, men alla namnen tillsammans har ingen fin klang, som Victoria själv har, tycker att de namnen är mer ett "andra barnet namn". men kul ändå att dom inte väljer ett namn bara för att det är tradition.