torsdag 29 oktober 2009

Vaccinering

Nu är det äntligen gjort. Jag såg verkligen inte fram emot det, men när det väl var gjort var det inte mycket att vara orolig för. Vi kom dit strax innan det skulle börja, men möttes av en kö långt bort på parkeringen. Räknade att det var minst 70 personer före oss i kön (gubben följde snällt med mig som moraliskt stöd) och det var minst 40 personer efter oss. Vi fick stå ute i 30 minuter innan vi fick komma in till värmen. Väl där tog det inte mer än 10 minuter innan det blev min tur, och det var över på ett kick.
Så ni som är oroliga behöver inte vara det. Det kändes knappt när hon sa att det skulle sticka till. Nu måste jag dock ringa till Reumaten och fråga om det kommer bli en 2:a spruta, för man har fått höra många bud, att en spruta räcker, men i informationsbladet man fick för ett tag sen står det att det ska vara 2.Det enda jag känner av just nu är lite träningsvärk i armen, hoppas att det håller i sig, men det var bara 3 timmar sen jag fick sprutan också.
Nu ska vi kika igenom http://www.jultidningsforlaget.com/ för lilla L säljer jultidningar och vill så gärna ha en Nintendo DS, och det fattas lite till hon når upp till den nivån. Men vi ska se vad vi kan göra för att hjälpa henne :)

Inga kommentarer: